چطوری میشه

خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

مشاهده خطای “414 Request URI Too Long” می تواند در سایت وردپرس شما دردسرساز شود. بنابراین، مهم است که بدانید چه چیزی باعث این مشکل می شود و چگونه آن را حل کنید.

خطای “414 Request URI Too Long” معمولاً زمانی رخ می دهد که مرورگر وب و سرور وب سایت شما در برقراری ارتباط با مشکل مواجه شوند. به عنوان مثال، ممکن است پس از کلیک بر روی یک پیوند یا انجام یک عمل از طریق افزونه وردپرس، این خطا را مشاهده کنید.

در این مقاله، گام به گام توضیح خواهیم داد که خطای “414 Request URI Too Long” چیست و چگونه آن را برطرف کنیم.

What is 414 request URI too long error and how to fix it
خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم 1

خطای 414 Request URI Too Long چیست؟

خطای “414 Request URI Too Long” زمانی رخ می‌دهد که URL یا اقدامی که درخواست می‌کنید برای سرور بسیار طولانی باشد.

توجه داشته باشید که بین URI و URL تفاوت وجود دارد. یک URI یا Uniform Resource Identifier می تواند نام، مکان یا هر دو منبع باشد. از سوی دیگر، URL یا Uniform Resource Locator فقط می‌تواند محل یک منبع باشد.

هر دو عبارت معمولاً به جای هم استفاده می شوند زیرا URL بخشی از URI است. با این حال، خطای 414 می تواند توسط هر دو مؤلفه ایجاد شود، بنابراین بیایید به علل آن نگاه کنیم.

چه چیزی باعث خطای خیلی طولانی 414 Request URI می شود؟

هنگام تلاش برای عیب یابی خطاهای وردپرس، مهم است که علت اصلی را بدانید.

با “414 درخواست URI خیلی طولانی”، ممکن است وقتی روی پیوند کلیک می‌کنید، آن را ببینید و سرور نتواند به دلیل طولانی بودن آن را پردازش کند.

یکی از موقعیت‌هایی که ممکن است پیوند بیش از حد طولانی باشد، به دلیل پارامترهای UTM (ماژول ردیابی ارچین) است. اگر از کدهای UTM برای تبدیل‌ها را در وب‌سایت وردپرس خود ردیابی کنید و پارامترهای زیادی در URL وجود دارد، پس می‌تواند این خطا را ایجاد کند.

موقعیت دیگری که می‌تواند باعث خطای 414 شود، یک حلقه تغییر مسیر. این زمانی است که یک پیکربندی نادرست یا یک تنظیم در افزونه وردپرس باعث درخواست‌های تغییر مسیر زیادی می‌شود.

در نتیجه، URLهای فوق العاده طولانی و خطای “414 Request URI Too Long” دریافت می کنید.

به طور مشابه، برخی از افزونه ها می توانند URI های طولانی را به عنوان بخشی از عملکرد خود تولید کنند. اگر یک افزونه امنیتی وردپرس در سایت شما نصب شده است.

در موارد نادر، یک مشکل در سمت توسعه‌دهنده می‌تواند باعث خطای «414 Request URI Too Long» شود. این زمانی اتفاق می افتد که یک درخواست POST به اشتباه به یک درخواست GET تبدیل می شود و یک URL با اطلاعات پرس و جو بسیار زیاد ایجاد می کند.

علاوه بر این، حملات سایبری به سرور وب شما نیز می‌تواند باعث ایجاد خطای 414 شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید خطای «414 Request URI Too Long» را در وب‌سایت وردپرس خود برطرف کنید.»

نکته تخصصی: با یک خطای وردپرس دست و پنجه نرم می‌کنید و نمی‌دانید خودتان چگونه آن را مدیریت کنید؟ جای نگرانی نیست، تیم متخصص ما اینجا هستند تا کمک کنند! برای پشتیبانی سریع و درخواستی برای بازیابی عملکرد سایت خود روی ما حساب کنید. امروز پشتیبانی اضطراری وردپرس را دریافت کنید!

رفع خطای 414 Request URI Too Long

یک راه سریع برای رفع این مشکل، افزایش اندازه URI است که سرور وب سایت شما می تواند پردازش کند.

قبل از شروع، توصیه می‌کنیم یک پشتیبان گیری وردپرس. به این دلیل که رفع خطای 414 شامل ویرایش فایل های پیکربندی وب سایت است. اگر مشکلی پیش بیاید، یک نسخه پشتیبان از سایت خود آماده بازیابی خواهید داشت.

برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در نحوه پشتیبان گیری از سایت وردپرس.

تعیین کنید که وب سایت شما از Apache یا Nginx استفاده می کند

برای شروع، باید نوع سرور خود را پیدا کنید وب سایت وردپرس استفاده می کند. دو نوع سرور اصلی وجود دارد که Apache و Nginx هستند.

یک راه ساده برای انجام این کار این است که سایت خود را در یک مرورگر باز کنید. پس از آن، می توانید روی صفحه اصلی کلیک راست کرده و گزینه “Inspect” را انتخاب کنید.

Open inspect element
خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم 2

بعد، می‌خواهید به برگه «شبکه» در بالا بروید.

از اینجا، می‌توانید هر عنصری را در زیر ستون «نام» انتخاب کنید. پس از آن، بیایید به بخش «سربرگ پاسخ» بروید تا جزئیات «سرور» را ببینید.

View server type of your site
خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم 3

این به شما نشان می دهد که آیا سایت شما از Nginx یا Apache استفاده می کند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که از کدام نوع سرور استفاده کنید، می‌توانید به ارائه دهنده میزبانی وردپرس برای دریافت جزئیات بیشتر.

وقتی بدانید چه نوع سروری دارید، می‌توانید خطای «414 Request URI Too Long» را رفع کنید. ما با سایت های وردپرس مبتنی بر Nginx شروع می کنیم. اگر از Apache استفاده می کنید، فقط به بخش بعدی بروید.

رفع خطای 414 Request URI خیلی طولانی در Nginx

ابتدا، برای دسترسی به پیکربندی وب‌سایت، به یک سرویس گیرنده FTP یا پروتکل انتقال فایل نیاز دارید. فایل ها.

بسیاری از کاربرهای FTP می توانید استفاده کنید. برای این آموزش از Filezilla استفاده می کنیم. اگر برای راه‌اندازی FTP و دسترسی به فایل‌های وب‌سایت به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه استفاده از FTP برای آپلود فایل ها در وردپرس.

هنگامی که وارد سیستم شدید، باید فایل nginx.conf را دانلود کنید. شما می توانید با دنبال کردن این مسیر به این دسترسی داشته باشید: /etc/nginx/nginx.conf.

Access Nginx file
خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم 4

پس از یافتن مکان فایل، آن را در رایانه خود دانلود کنید و سپس آن را در یک نرم افزار دفترچه یادداشت باز کنید.

از اینجا می‌توانید تنظیمات large_client_header_buffers 4 8K را جستجو کنید. اگر آنجا نیست، به سادگی آن را به انتهای فایل اضافه کنید.

دو مجموعه از مقادیر را مشاهده خواهید کرد که به یک عدد و اندازه مربوط می شوند. به سادگی اندازه را از 8K تا 128K ویرایش کنید. این باعث افزایش اندازه URI می شود و به سرور سایت اجازه می دهد تا URL های طولانی را پردازش کند.

Increase URI size in Nginx

پس از اتمام کار، به سادگی فایل متنی را ذخیره کرده و با استفاده از سرویس گیرنده FTP آن را مجدداً در وب سایت خود آپلود کنید.

برای دستورالعمل‌های دقیق‌تر، می‌توانید راهنمای ما را در نحوه استفاده از FTP برای آپلود فایل ها در وردپرس.

رفع خطای 414 Request URI Too Long در Apache

اگر از نوع سرور آپاچی استفاده می‌کنید، فرآیند مشابه Nginx است. ابتدا برای دسترسی به فایل های وب سایت به یک کلاینت FTP نیاز دارید.

هنگامی که وارد سیستم شدید، باید فایل apache2.conf را پیدا کنید. به سادگی با استفاده از سرویس گیرنده FTP به مسیر زیر بروید: /etc/apache2/apache2.conf.

Access apache config files
خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم 5

در مرحله بعد، باید فایل را دانلود کرده و در نرم افزار notepad باز کنید.

پس از آن، می‌توانید تنظیمات LimitRequestLine 128000 را جستجو کنید. اگر یکی را نمی بینید، به سادگی آن را به انتهای فایل اضافه کنید.

معمولاً، «LimitRequestLine» روی 128000 تنظیم می‌شود. با این حال، می‌توانید برای حذف خطای «414 Request URI Too Long» این مقدار را به 256000 یا بالاتر افزایش دهید. فقط مطمئن شوید که مقداری که تنظیم کرده اید مضرب 2 باشد.

Increase URI size in apache

پس از اتمام کار، به سادگی فایل را با استفاده از سرویس گیرنده FTP به وب سایت بارگذاری کنید. این باید به رفع خطای 414 در وب سایت وردپرس شما کمک کند.

ادامه مطلب

اکنون که می دانید چگونه خطای “414 Request URI Too Long” را برطرف کنید، ممکن است بخواهید سایر خطاهای رایج وردپرس را بررسی کنید. دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه می توان با این مسائل برخورد کرد، می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و وب سایت شما را به خوبی اجرا کند.

راهنماهای ما را در:

بررسی کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد خطای “414 Request URI Too Long” و نحوه رفع آن بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید فهرست شایع ترین خطاهای وردپرس و راهنمای ما در نحوه تنظیم گزارش های خطای وردپرس در WP-Config.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خطای 414 Request URI Too Long چیست و چگونه آن را برطرف کنیم 6

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا